Известие

Collapse
No announcement yet.

Централно заключване

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Централно заключване

    Здравейте,

    доста изчетох по форума, но проблема при мен е точно обратния на масовия. Състои се в това, че при отключване (и с ключ, и с дистанционното) веднага се заключва. С възникването на проблема установих, че на дясната врата (предна) е блокирала ключалката. Разглобих вратата, дръжката на ключар, но след поставянето проблема остана. Може ли някой да ме насочи на някъде Алармата е българска, слагана допълнително, цена около 120лв.

    пп: Колата е алфа ромео 156, мотор 1.8

  • #2
    В предните брави има микроключета (ограденото в червено на скицата):



    С тях се регистрира положението отключено/заключено.

    В случай че след изпълнението на определена команда новото положение не бъде регистрирано, управлението на централното подава обратната команда и привежда системата в изходна позиция.

    Провери дали въпросните конткти сработват нормално и ако не, търси причината и я отстрани.

    D30 са буксите между купето и вратата. Мери там или на самите брави въпросните контакти.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

    Comment


    • #3
      А дали е възможно да е грешно програмирана алармата, т.е. проблема отскоро ли е или откакто колата е в теб? Също можеш да пробваш да имитираш въпросния контатк от микроключетата и да видиш от коя врата идва проблема. Микроключе има и в ключалката на задната врата (капак при седана). А когато е запалена колата как е, прави ли проблеми, отключва и заключва ли се нормално?
      Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
      Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
      Горе главата, нищо че е празна...

      Comment


      • #4
        ecotronic, къде точно се намират тези контакти. Пълен лаик съм по тази тема.

        mirchozo алармата е на две години, а проблема е от две седмици. Подобен е и въпросът ми към теб. Как да имитирам този контакт? При запалена кола, ситуацията е същата ..

        Comment


        • #5
          Микроключетата са в бравите. Но преди да се впускаш в разглобяването им е добре да премериш въпросните вериги на буксите към вратите. При едното положение трябва да има затворена верига между пин 21 и 22 и отворена между пин 21 и 23. При другото положение - обратното.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Ако го прави и при запалена кола, виж какво показва борд-компютърчето дето е меджу оборотомера и скоростомера, там ще ти покаже коя врата прави проблем, евентуално няма да светне диодчето при отваряне. Ако там показва нормално, търси проблема в алармата, понеже тя казва на модула за централното да се заключи. По принцип алармите могат да се програмират, може да се е бъгнала нещо или някой от реленцата и да е залепнало и да прави проблем. Пробвай да намериш алармата и да и откачиш буксите, за да я елиминираш като вариант. След като я откачиш пробвай да заключиш с ключа, но при ОТВОРЕН ПРОЗОРЕЦ (за всеки случай).

            пс Колега Екотроник (извинявай не ти знам името), коя беше управляващата ключалка, само шофьорската или и пасажерската? Там също е възможно да има задържал контакт.
            Last edited by mirchozo; d.m.y г., 22:17.
            Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
            Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
            Горе главата, нищо че е празна...

            Comment


            • #7
              За състоянията отворена/затворена врата в бравите има други ключета, които ако работят, индикацията на конзолата ще е наред.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                А може ли проблема да не е във вратите, защото след развиване на буксата им (една, по една) проблема продължава в другите три?

                Comment


                • #9
                  Ако буксите на предните врати са откачени, проблемът твърдо ще съществува, защото централното губи напълно веригите си с въпросните ключета.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от paikata Покажи съобщение
                    А може ли проблема да не е във вратите, защото след развиване на буксата им (една, по една) проблема продължава в другите три?
                    Всичко може при тез коли
                    Възможно е и аз да бъркам, понеже тия манипулации ги правих на първата ми алфа преди 4г и не се сещам коя точно брава сменях (мисля че беше задна дясна и нямаше други контакти освен този за отворено/затворено положение на вратата). Напълно е възможно на предните врати да има и контакти които да показват дали е заключено/отключено и вероятно е така защото централното трябва да приема команди от някъде за това какво искаш да направи.
                    Общо взето стана бъркотия..., но едно по едно ще ги провериш нещата и ще излезе проблема. Един от най-лесните варианти е да смениш модула за централното с друг, има доста пръснати коли на части и спокойно можеш да отидеш на място и да смениш за проба.
                    Alfa Romeo 159SW 2.4JTDm/20V 200* коня + 1 магаре зад волана.
                    Ако искаш да си бърз-тръгни сам, ако искаш да стигнеш далеч-тръгни с приятели!!!
                    Горе главата, нищо че е празна...

                    Comment

                    Working...
                    X